Despre cum se vaicaresc Tari si Vosga cand se strange usa cu taxa

Share

Azi voi fi foarte direct, pe acest subiect.

Tariceanu: Dezbaterile pe tema taxei auto au depasit limitele unei discutii firesti si s-au transformat intr-o campanie violenta de instigare la nesupunere civica.

Dezbaterile pe tema taxei auto, daca nu am fi fost cu societatea civila la pamant, ar fi trebuit sa se poarte pe acest ton, si mai mult decat atat, inca din vara anului 2006, cand a aparut proiectul de cod fiscal pe anul 2007.

Campania Realitatea TV nu cheama la nesupunere civica, iar aceasta, in general, nu presupune violenta. Nici fizica, nici verbala. Din pacate, a fost pornita foarte tarziu. Ma indoiesc ca stiu exact ce pot sa faca, dupa ce au strans cele 100.000 de semnaturi. S-ar putea sa ma insel.

Taxa auto poate fi eliminata printr-o initiativa legislativa cetateneasca. Sunt necesare 100.000 de semnaturi, din cel putin un sfert din judetele tarii, in fiecare judet reprezentat fiind necesare minimum 5.000 de semnaturi.

Dupa publicarea in Monitorul Oficial, initiativa intra in discutia Parlamentului, unde va fi votata. Daca parlamentarii voteaza in favoarea initiativei cetatenesti, presedintele promulga legea de eliminare a taxei.

Iata, in afara de presiunile Comisiei Europene, de ce sunt stransi cu usa reprezentantii Executivului: ei cunosc existenta acestei cai legale.

Vosganian: In cazul in care Romania renunta la taxa de prima inmatriculare, compania americana Ford nu mai investeste in fabrica de la Craiova, iar Renault isi va transfera inspre rasarit mare parte din productia de la Mioveni.

Aparitia boom-ului de productie la Colibasi, pentru Renault, a avut loc pe fondul unei concurente scazute, datorate taxei auto. In aceste conditii, in Romania au fost facute Dacii Logan mai proaste, cu tabla de proasta calitate, care a trebuit maglavaisata la greu cu o ceara. Ceara a cazut, iar masinile acum sunt chemate in service, pentru ca tabla rugineste. Am stiut de povestea aceasta de la taximetristi, imediat cum au aparut aceste masini.

Restul, ca dupa Renault acum vine Fordul si americanii ameninta ca vor pleca, daca dispare taxa auto, este vina Guvernului, pentru ca inseamna ca Ford a venit sa profite de concurenta scazuta din Romania, sa faca in Romania masini mai proaste, cu care sa scoata din vanzari mai multi bani. Daca FMC pleaca, e rusinos. Normal ar fi sa-si demonstreze muschii de mare corporatie. De-abia astept sa-mi cumpar o masina americana facuta bine in Romania.

Share