home EVENIMENT, FESTIVALURI DE MUZICA CERBUL DE AUR: Biondo din nou, pe cai mari!

CERBUL DE AUR: Biondo din nou, pe cai mari!

Share

Dupa ce Alina Sorescu a primit o recuzita de scena botezatiana mai de Doamne-Ajuta, a fost randul lui Elvin Dandel sa ii boteze pe diferitii membri ai juriului “membriu” al juriului.

Andrei Partos remarca, pe forumul sau, ca de data aceasta nimeni nu rosteste un cuvintel intr-o limba de circulatie internationala, sa inteleaga si altii ce se vorbeste prin Cerb.

Nebunia este ca am impresia ca in aceasta seara s-au adunat toti cacofonistii muzicii prezenti la acest festival.

Mi-i si imaginez pe Dida si Socaciu dandu-si coate si schimband zambete complice: “Nimeni nu-i ca Mihaitz-al nos’…”, dupa ce-au vazut cum a fost umplut de sange “Tornero”. Asa e, noroc cu romanii si Biondo, ca au salvat seara…

Nicolas Cantoro din Argentina este un cantaret slabut de LatinoDisco, cum sunt probabil cateva mii prin America Latina. Am auzit la el vagi tendinte de a imita maraitul cantabil al lui Enrique Iglesias. In rest, prima piesa absolut banala si lipsita de aplomb muzical.

Vedeti o comparatie cu celebrul hit al Gloriei Estefan, “Hoy”. Asta da LatinoDisco! Am remarcat patosul cu care infinge-n gusa sunetele mai joase nicolas la cea de-a doua piesa, pe care n-am recunoscut-o, ca obiect originat, prin muzica usoara romaneasca, atat de prost a sunat.

Alexandra & Konstantin din Belarus au inceput cu o piesa frumusica de FolkPop, dar solista are o voce modesta si lipsita de elasticitate si mai si nazalizeaza. Prima piesa nu mi-a spus absolut nimic. Cred ca Nicolas Cantoro si cei doi belarusi sunt printre cei mai slabi concurenti de la acest festival.

Ca sa puna capac, a mai si cantat “Pe-o margine de lume”, sa zica lumea uite ce bine cantau ai nostri! Cel mai distractiv a fost cum a incercat sa shtranguleze microfonul cu esarfa bordeaux, in timp ce uita sa faca modulatia la strofa in limba italiana. Cat era de slaba piesa, au mai si umplut-o oamenii acestia de sange! Culmea, inainte de…

… Biondo din Suedia, care au impresionat din nou cu “Shine” si, de data aceasta, au avut sunetul bine pus la punct. Dupa atata scandal… Trebuie sa recunosc ca am retrait emotia deosebita transmisa de acesti muzicieni deosebit de sensibili. Lursh, cum spun suedezii, a ramas aceeasi leading voice de exceptie. O placere inca odata sa reascult aceasta piesa superba.

Iata, la versiunea “Cerul”, ce inseamna voci potrivite pentru o piesa. Armoniile noi pentru trei voci m-au facut sa-mi transpire buricele degetelor in timp ce tastam aceste cuvinte. Este foarte interesant sa vezi ce respiratie occidentala capata o piesa romaneasca, atunci cand este cantata grozav in limba engleza. Ar putea deveni acum un succes international.

Sabine Berezina din Letonia, cu o piesa cu armonii dinspre R&B, a avut ghinionul sa fie dupa Biondo, iar acest fapt a afectat receptarea interpretarii bunicele. Ca sa puna capac, la piesa a doua, din repertoriul romanesc, pe care iar n-am reusit sa o regasesc in minuscula mea cultura muzicala, a falsat copios.

Am remarcat iar cu neplacere gafaielile de la inspirarea aerului. Ii trebuie un profesorash de canto, care sa o invete sa relaxeze valul palatin cand inspira si sa o antreneze in respiratia abdominala. Cred insa ca e inutil. Pierduta pentru muzica.

Deniz din Turcia s-a aruncat cu mult curaj in hitul “Tornero”, dupa ce a cantat o piesa din repertoriul propriu, “True Love”. Prima piesa a fost lipsita de nerv si prost cantata. Chiar daca a pomenit ceva de belly dancer, nu am simtit nimic prin zona buricului.

Baiatul seamana, voit probabil, cu Mihai Traistariu, mai ales in cadrele de ansamblu. La “Tornero”, a fost depasit de importanta momentului si a falsat ingrozitor, de m-au durut maselele. Burghiele pe care le-am simtit prin bietii mei molari au continuat, la fiecare incercare nereusita de tril tipic, cu tranzitie prin falset traistarian. Greu…

Mio Dio din San Marino si-au reprezentat principatul la Eurovision, exact cu aceasta piesa, “Complice”, lucru despre care ilustrii nostri prezentatori nu au scos un cuvintel. Acest cantec, a carui frumusete am remarcat-o si acum sase luni, dar pe care i-am criticat, comparativ cu muzica progresiva italiana formidabila pe care o dau de obicei pe acest blog, merita un loc doi sau trei cu coronita, in seara a treia a concursului.

In schimb, cand au trecut “Dincolo de nori” au macelarit piesa, sfeclind-o si incercand sa o duca mai inspre rock si reusind sa o mute in ionosfera. Incercare nereusita. Solistul nu are forta necesara pentru a canta un astfel de cantec, la care pentru noi, la Eurovision, au muncit niste nume din muzica noastra. Totusi…

Maya din Slovenia a inceput cu o piesa eroica, parca pastisata dupa o anumita sectiune a repertoriului lui Celine Dion, “guruindu-se” bine la niste acute, ca tuba cand sufli stramb in mustiuc. Apoi, la modulatie, a tipat. Te rog, Maya, nu mai tipa, ca iar se defecteaza mixerul acela digital nou de-tzipluit!

Interpretarea piesei Loredanei, “Buna seara, iubito”, s-a pierdut-n decor. Ba nu, in gontinende de balid mizder. Are Maya o voce buna, pe care nu stie sa si-o struneasca insa deloc.

Alexander Prosek din Timisoara, pardon, am vrut sa spun din Germania, (Buna seara, Brasov! Cum va merge?) este un tip lipsit de o voce cu ambitus, dar e un cantaret cu experienta si rutina, care a ales o prima piesa, “Night Time Patrol”, potrivita pentru genul sau de a specula frazarea muzicala. Stie sa cante.

La expresivitate, versiunea lui la “Oameni” a sunat deosebit de bine, dar fara aportul unei voci pe potriva. Se compara cu Aurelian Andreescu? Nu. Bravo pentru stiinta de a folosi fiecare firicel de glas din glasul sau gajait si antrenat bine. Foarte multa bunavointa si buna-credinta. Respect.

Alexa din Republica Moldova a cantat piesa/aria “What A Feeling” din filmul/music-hall-ul Flash Dance. Dar mai inainte a cantat un alt hit al Andrei (Maruta). A avut momente in care a fost pe langa sunet, din dorinta de a acoperi si coregrafic, in conditiile in care are o voce destul de congestionata si rigida.

Piesa de film i-a iesit mai bine, pentru ca s-a concentrat pe muzica. M-au deranjat insa dizarmoniile si nepotrivirile de logica muzicala din negativul pe care a cantat. Iar a sarit din ton, plus ca (UAUUUU!) i-a trebuit sa mai si strige. Noroc ca nu a auzit-o cantand Irene Cara, ca o altoia cu batatorul de snitele, de nu se vedea. Aferim, Alexo!

Tony Poptamas & Desperado feat Alexandra Ungureanu aveau de rezolvat problema superbei piese, “Ai sa stii”, pe care nu reusesc sa o cante live la fel de bine ca pe clip. Si le-a iesit! Poate ca si sunetul mai bun a fost motivul.

Piesa aceasta este un hit, pe care il vom auzi mult timp de-acum incolo.

Iar oamenii acestia isi au locul in finala de maine. Despre a doua piesa, ce sa mai spunem?

O stim bine, este foarte frumoasa, iar acesti participanti, cu numarul 10 in a treia zi de concurs, sunt printre favoriti, dupa parerea mea.

Citeşte şi
Principala dificultate azi, cu Ion Cristoiu, este să descâlceşti adevărul de minciună şi să tragi
~urmeaza razboiul PDL-USL~Vanghelie, profanator si mincinos~Fatuloiu, pe functie la Milano~dosar plimbat 3 decenii~Cazul DSk devine
Traian Ungureanu, fostul jurnalist şi reprezentant al societăţii civile, consideră că integritatea e o „fixaţie“
Gaddafi, o figură stranie și exotică, un clown și un nebun periculos în aceași persoană.
~secondantii lui SOV pot fi pusi la plata~Liviu Luca amnezic~filme DNA cu vamesi uitandu-se la
“Poate fi Europa salvată?” - întreabă Krugman într-un eseu curpinzător și subtil. Krugman e un
La ce bun date publice? Realitatea TV răspunde răspicat: pentru o mai bună dezinformare. Europarlamentarii
Un editorial uluitor și neliniștitor, în Gândul. Uluitor și neliniștitor, cum numai libertatea gata să
In debutul anilor '90, cand ar fi trebuit sa rupem Europa muzicala cu Laurentiu Cazan
S-a vehiculat pe site-uri, in primul rand pe Forumul TVR, in 2008, ca as fi
Share