home MASS MEDIA, STIRI DESPRE TELEVIZIUNI Ce înţelegem din Lucian Mandruta?

Ce înţelegem din Lucian Mandruta?

Share

Pe 16 decembrie anul trecut, Anchetatorul Monden publica o ştire, conform căreia “prezentatorul Observatorului de la ora 19.00 al Antenei 1, Lucian Mândruţă, a declarat în timpul emisiunii «Acces Direct» că vor apărea în presă fotografii urâte cu el”.

Ironia face că informaţia a apărut în emisiunea lui Mădălin Ionescu, tipul pe care l-am admirat ani în şir, pentru emisiunea sa extrem de bună de pe Naţional TV, şi care de mai mult timp a decis să se rebranduiască dramatic şi să facă un cu totul alt lucru cu cariera sa media.

Iniţial, din cauza modului în care apăruse în mass-media această informaţie, pe blogul jurnalistului de la GSP Andrei Crăiţoiu, editorul Anchetatorului Monden a decis să nu publice informaţia, pentru că ea conţinea date de identificare ciudate, care cumva nu se închideau. Încă nu ştim nici astăzi exact de ce anume.

Totuşi, pentru că informaţia fusese iniţial publicată sumar pe website, chiar dacă ulterior a fost retrasă, ea a fost indexată de Google şi vizitele au început să curgă către o pagină goală, având doar titlu.

Sute. Peste şapte sute de vizitatori unici. După câteva ore, editorul website-ului a descoperit fenomenul şi a decis să publice un articol cu un titlu echilibrat şi sugestiv: “Lucian Mândruţă, fotografii compromiţătoare sau campanie publicitară?”.

Vizitele au continuat să curgă într-un ritm ridicat. Aşa cum se observă în Google Trends, spre finalul anului 2009, după ce chiar Lucian anunţase că va fi subiectul unei dezvăluiri de presă privind presupusa lui infidelitate conjugală, trendul cotei căutărilor “Lucian Mandruta” a crescut spectaculos, de la zero la aproape 300 de puncte. Cât de relativă este noţiunea de presă de succes pe Internet! Şi vom vedea în continuare mai jos anume cât.

Azi, nebunia a reînceput. Cancan si Ciao au readus în atenţia publicului acest subiect şi vizitele în asalt au început iar să curgă. În acest moment, pe astfel de considerente, pentru că acesta este genul de “informaţie” pe care o rostogoleşte, cum este foarte la modă a se spune acum, tabloidul Cancan, acesta este pe prima poziţie în Trafic, cu aproape 975.110 vizitatori unici, peste 1,177 milioane de vizite şi… şi… peste 5,4 milioane de afişări în ultimele şapte zile.

Urmează, pe locul al patrulea, Click, ceea ce dovedeşte că este foarte rentabil să iei bălegar de grajd şi să-i proiectezi mirosul pe toţi pereţii, după ce vorbeşti despre el, expunându-l public în toate faţele sale complexe şi pestilenţiale.

Dar, ca să revenim la titlu, ce Dumnezeu mai înţelegem, în acest condiţii, din Lucian Mândruţă, al cărui nume a urcat în căutări când a apărut zvonul că şi-ar fi trădat soţia? Ştie, oare mai ştie cineva că Mândruţă, alături de Andreea Esca, au fost, la începutul anilor 90, emblemele primului post independent de televiziune, SOTI?

Să lăsăm dară trecutul. De mulţi ani, Lucian Mândruţă este un Mercedes Benz printre prea multe Trabanturi, la Antena 1, în Trustul Intact, a cărui oficină media, Antena 3, am criticat-o consistent în ultimele luni.

Poate cineva să spună că Lucian Mândruţă s-a compromis în această perioadă? Nici vorbă. A continuat să facă aceeaşi cursă de regularitate şi trebuie să mărturisesc că prefer speakerii de ştiri care, când vorbesc liber, sunt şi mai coerenţi şi personali decât atunci când citesc de pe prompter, decât roboţii fără creier, cărora li se taie maioneza când le iei ecranul din minte.

Mai ţine minte cineva că în această vară, înainte de asaltul final al lavinei de noroi anti-băsescianist, când Gâdea şi Co. erau în vacanţă, Lucian Mândruţă l-a suplinit, fiind, din punctul meu de vedere, mai bun profesionist şi mai fermecător decât titularul de post?

A scris cineva despre aceasta? Nimeni, nimic, niciodată. Mai ales că este un fel de minune că jurnalistul a reuşit să se fofileze în mediul toxic din Trustul Intact şi să rămână vertical, să nu-şi compromită numele şi renumele. A scris cineva despre acest lucru? Nimeni, nimic, niciodată.

În schimb, când vine o ocazie să ne meargă şmecheria şi să-l umplem de noroi, fie şi dacă până la urmă se va dovedi că este vorba despre un nou Bucifal de la Bayerische Motoren Werke AG, au ba, nu stăm o clipă pe gânduri şi publicăm nonştiri despre viaţa personală a omului. Iar publicul nostru ras pe creieraş reacţionează exact ca maimuţica turbată la gratii, înghiţind mizeria mediatică pe care i-o dăm.

Citeşte şi
După ce s-a lansat pe Internet ca reţea socială, folosind sinergiile mass-media şi apoi captând
Mitul ambulantei groazei este prezent in mai multe filme americane de groaza. DIntre ele, am
Gandul.info şi prosport.ro se află pe primele două locuri în clasamentul creşterii numărului de afişări,
Eu cred ca adevarul este ca Traian Basescu nu-si doreste o presa anume, de o
Puţine sunt intervenţiile publice ale unor stîlpi ai Puterii, în care să nu dăm peste
Prezentele dumitale la sedintele staff-ului redactional RTV au fost, sunt si vor fi oricand vor
Va asigur insa ca “un bou cu bani” nu era suficient pt a duce Realitatea
Despre românce... sunt foarte tinere şi fără scrupule. Contactate de cele mai multe ori la
"Eu stiu cat produce si cum produce. Sa aiba grija - si noi suntem pe
Share