Vedeta formaţiei ABBA, Bjorn Ulvaeus, a lansat o campanie, pentru a se asigura că muzicienii nu pierd drepturi de autor de milioane de lire sterline, anunţă BBC.
Schema își propune să se asigure că toți compozitorii și muzicienii sunt identificați corect, atunci când o piesă este înregistrată.
În prezent, datele lipsă și incomplete înseamnă că aproximativ 500 de milioane de lire sterline sunt alocate sau alocate greșit, la nivel global, în fiecare an.
“Se întâmplă frecvent”, a declarat Ulvaeus, pentru BBC. „Ceea ce înseamnă că serviciile de streaming nu știu pe cine să plătească”.
Schema va asigura de asemenea fanilor să vadă creditele corecte pentru piese – de la scriitori și producători, la muzicieni și ingineri de sesiune.
„Vrem să ne întoarcem la acea experiență pe care am avut-o când am deschis un LP cu sleeve dublu și am ascultat melodiile, în timp ce citeam notele de linie”, a explicat Ulvaeus. „Cred că este o experiență foarte valoroasă, de care sunt lipsiţi tinerii ascultători de astăzi”.
Schema va asigura că fiecare persoană care este implicată în crearea unei melodii va putea fi „clickată în notele linerului digital”, permițându-vă să căutați orice altă înregistrare la care a lucrat.
„Fiecare persoană nouă care intră în studioul de înregistrare va fi înregistrată”, a spus Ulvaeus. „Așadar, chiar și într-o orchestră simfonică fiecare membru va putea fi clickat”.
Vedeta Abba a lansat schema la Premiile Ivor Novello, de marți, de la Londra – care recunosc contribuția compozitorilor. Printre participanți, a existat un sprijin larg pentru idee.
“Cred că este cu adevărat important, deoarece există mulți oameni în culise care nu primesc drepturile de autor pe care le merită”, a spus cântăreața Emeli Sande.
„Aveți muzicieni care și-au exersat și perfecționat arta pentru întreaga lor viață – așa că, da, sunt foarte fericit că îl susțin pe Bjorn”, a adăugat Sande.
Compozitorul MNEK, care a scris piese pentru Little Mix și Beyoncé și a câștigat anul trecut propriul său single numărul 1, cu Head and Heart, a spus: „Cred că evidențiază mai mult din ceea ce înseamnă a face muzică decât de a fi doar o vedetă pop”.
Campania Credits Due abordează una dintre cele mai plictisitoare, complexe și cruciale probleme cu care se confruntă industria muzicală: bazele de metadata.
Când este lansat un cântec, fie pe CD, fie pe vinil, fie pe un serviciu de streaming, precum Spotify, acesta include o cantitate imensă de informații de bază, inclusiv titluri, titluri alternative, artiști, nume de compozitori și producători, editori și multe altele.
Aceste informații trebuie sincronizate cu bazele de date din întreaga lume, pentru a vă asigura că oamenii potriviți sunt plătiți, atunci când o melodie este transmisă, cumpărată sau redată.
Adesea, acest lucru nu se întâmplă – și cu 60.000 de melodii noi încărcate pe Spotify, în fiecare zi, problema crește. “Vă puteți imagina ce mizerie este?”, a întrebat Ulvaeus.
Noua schemă este susținută de Academia Ivors, pentru compozitori, și The Music Rights Awareness Foundation, pe care Ulvaeus a fondat-o, împreună cu compozitorii Max Martin și Niclas Molinder, în 2016.
Împreună, ei lansează o aplicație pentru a ajuta compozitorii, producătorii și casele de discuri să adune toate datele necesare, înainte de lansarea unei melodii.
„Este în interesul tuturor acestor oameni să înțeleagă”, a spus Ulvaeus. „Astăzi, în 2021, nu există nici o scuză”.