home EVENIMENT Ryanair. O companie care îşi exploatează la sânge angajaţii (insider)

Ryanair. O companie care îşi exploatează la sânge angajaţii (insider)

Share

Un fost pilot Ryanair face dezvăluiri şocante despre ce li se întâmplă piloţilor şi, în general, angajaţilor de aici. James Atkinson lucrează acum pentru o companie chinezească.

Foştii colegii îl asaltează cu întrebări despre cum pot să aplice aici. Atkinson dezvăluie sistemul de dezbinare şi dominare a angajaţilor prin contracte de diferite tipuri pentru acelaşi post.

De asemenea, despre felul cum eludează fiscul compania prin filialele sale, înregistrând contractele în Irlanda.

Ryanair, Metoda Concediul

„Concediul piloților este explicația mea preferată”, scrie James Atkinson, un fost pilot al companiei .

Am fost pilot din 2006 până în 2014, iar anularea acestor zboruri nu mă surprinde. Ce am trăit în opt ani la Ryanair m-au făcut să dau dezaprobator din cap, iar faptul că aproximativ 700 de piloți ai companiei și-au dat demisia în ultimul an…nici asta nu mă surprinde.

, spune Atkinson, explicând că…

… Ryanair nu poate înlocui piloții în ritmul în care aceștia demisionează. Șeful companiei, Michael O’Leary, își insultă pe față piloții. (…) a dus o politică împotriva tuturor celor care au încercat să obțină un contract colectiv de muncă.

Ryanair, dezbină şi cucereşte

Strategia de control aplicată de Ryanair este bazată pe ideea de a dezbina și a cuceri. Astfel, angajații au tipuri diferite de contracte, deși au același post, și sunt recrutați pe criterii diferite. Piloții Ryanair sunt angajați în peste 80 de sucursale ale companiei, din Lituania până în Maroc sau Cipru, un alt impediment în calea contractelor colective.

, explică fostul pilot al companiei. El adaugă:

În acelaşi timp, oboseala de a zbura pentru Ryanair este un lucru real. Când eram acolo, eram trimis să zbor chiar și în zilele libere, fără plată suplimentară, spre zone în care exista o lipsă de piloți. Trebuia să iau zboruri cu escală, multe dintre ele de noapte. Îmi plăteam singur hotelul și nu eram rambursat ulterior. Odată ce ajungeam acolo, mă prezentam la datorie, mi se dădea un orar încărcat de zbor, pentru cinci zile consecutive, apoi trebuia să mă întorc acasă.

Gasland, un documentar pentru neliniştea noastră

Postari Similare
Ca actant geopolitic regional, Federaţia Rusă stă la pândă, aşteptând scăderea puterii UE, pe măsură
USL are o altă agendă, una paralelă. Dacă Ponta reprezenta România la Bruxelles, la acest
Salariatii sunt obligati sa munceasca zece ore zilnic, sase zile pe saptamana. Aceste decizii de
Reguli noi la Adevărul Holding. “Fabrica de conținut”, după cum o denumește cu fiecare ocazie
Există si corporatisti cu pro­bleme mai grave decât orele suplimenta­re. Ce-aţi zice să lucraţi într-un
Raluca Stroescu, manager la Ernst & Young, 31 de ani, a fost găsită moartă în
Începe munca la ora 6 şi termină la 3 dimineaţa. Lucrează de mai bine de
Noua legislatie a muncii pare a fi scoasa din filmele SF despre regimuri despotice, in
Conform proiectului, Ramura Mass-Media e desfiintata. Astfel, presa se va mercenariza, pentru ca nu vom
Transformarea mass-media într-un domeniu oarecare va afecta grav libertatea de exprimare.
Share