Rusia rămâne fără un vas spion în Marea Neagră. Făptaş: un cargou togolez. Transporta oi

Share

Rusia are de astăzi un vas de spionaj mai puţin în Marea Neagră. Nava Liman a fost scufundată de un cargou togolez, Youzarsif H. Acesta transporta oi. Coliziunea a avut loc în largul apelor teritoriale ale Turciei.

 

 

Liman a intrat în serviciul forțelor ruse în 1970. Vasul ar fi monitorizat exerciții desfășurate de NATO în Marea Neagră, după cum au indicat în februarie surse militare citate de Reuters.

 


 

Circa 78 de membri ai echipajului au fost evacuați de pe nava rusă, a declarat un oficial de securitate turc de coastă. Reprezentantul NTV spusese mai devreme că vasul rus s-a ciocnit cu o navă care transporta animale.

 

Rusia a ajuns la Liman cu o fisură sub nivelul apei

 

Oficialul turc nu a oferit detalii despre nava sub pavilion togolez sau despre starea echipajului său. Ministerul rus al Apărării a anunțat, citat de TASS, că nava rusă, Liman, a suferit o fisură sub nivelul apei. Coliziunea a survenit în condiții de ceață și lipsă de vizibilitate. Totul s-a petrecut la circa 40 km nord-vest de Strâmtoarea Bosfor.

 

Nu există victime în rândul echipajului“, a precizat ministerul rus, citat de agenția Interfax.

 

Un comunicat al armatei ruse notează că incidentul s-a produs la ora 11.53 (08.53 GMT). Vasul togolez s-ar numi Ashot-7 (later edit – ulterior, informaţia a fost infirmată). La fața locului, au fost trimise mai multe nave rusești și un avion.

 

Cine cu cine s-a ciocnit, după cum afirmă sursele oficiale. Liman fusese vas de cercetări hidrografice

 

Liman a fost un vas de spionaj de 73.32 metri lungime, cu o lăţime maximă de 10,8 metri şi cu o cambie de 3,85 metri. La încărcare maximă, Liman avea 1.542 de tone. Vasul era propulsat de două motoare diesel Zgoda-Sulzer 6TD-48, care ar trebui să aibă 1,800 CP (1,300 kW) fiecare.

 

Liman avea o viteză de 17,3 noduri (adică de 32 km/h). Armament: 16 lansatoare de rachete sol-aer Strela. Nava a fost construită în 1970 de Stocznia Polnocna, în Gdansk, ca vas de cercetare hidrografică. El a fost ulterior convertit pentru scopuri militare în 1989.

 

A fost echipat pentru SIGINT. Iniţial, a servit în Flota Nordică, apoi a fost transferat  în Flota Mării Negre în anul 1974. În aprilie 1999, Liman a fost trimis în Adriatica, în urma unei cereri a preşedintelui Slobodan Milosevic. Acesta dorea să monitorizeze operaţiunile NATO contra Iugoslaviei.

 

Youzarsif H, o navă cargo ceva mai mare

 

Vasul Youzarsif H a fost construit  în anul 1977, este un vas de tip LIVESTOCK CARRIER şi are un tonaj maxim de 2.280 de tone. Poziţia sa în timp real poate să fie urmărită aici. Este sub pavilion Togo. Anterior, s-a aflat sub pavilion nigerian.

 

Atinge o viteză maximă de 12 km/h. Are 81 de metri lungime şi o lăţime maimă de 13 metri. Concluzia noastră: faptul că un vas de spionaj rusesc de aproape trei ori mai rapid, pe ceaţă, a fost scufundat de un mărfar maritim reprezintă o umilire cumplită pentru Putin.

 

[vc_row][vc_column][vc_column_text] [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row]

 

Un fâşneţ ca Liman ar fi trebuit să valseze prin jurul acestui livestock carrier, care e greoi, lent şi inerţios. E meseria unui vas ca Liman să ştie tot ce se mişcă în jurul său, fiind ciucure de senzori de monitorizare. În mod normal, în ceaţă, trebuia să fandeze silenţios şi să-şi vadă de treburi, fără ca togolezul cela să ştie ceva vreodată.

 

Practic, nu credem o iotă din toată această poveste de adormit copiii. Încă din februarie, NATO atrăsese atenţia ruşilor prin Reuters că au “văzut” spionul:

 

Băi, ştim, v-am văzut, luaţi-l pe Bâzâilă de aici, că-l vedem. Încercaţi altceva.

 

Dar ruşii n-au priceput. Cu ruşii nu merge cu vorba bună, ci cu pumnul. Aşa că acum Liman Bâzâilă a fost scufundat. Cum a fost asta posibil? Poate că ştie NATO Intelligence Unit.

Share