home ECONOMIE, POLITICA România nu are autostrăzi din cauza FSN / FDSN / PDSR / PSD

România nu are autostrăzi din cauza FSN / FDSN / PDSR / PSD

Share

Victor Ponta: În 2018, România va împlini 100 de ani, iar noi nu avem o autostradă care să lege regiunile țării

“După o sută de ani, nu avem nişte legături de transport foarte bune între regiuni. Nu avem o autostradă care să lege Muntenia de Ardeal şi Ardealul de Moldova şi sper ca până în 2018 să le avem. De asemenea, nu avem alte lucruri care înseamnă o ţară unită şi dezvoltată în mod uniform. Cei cinci ani trec repede şi cred că suntem toţi responsabili, cei de acum, aflaţi în viaţă şi în activitate, de cum arată o ţară la o sută de ani de când s-a format aşa cum este acum.”

Autostrăzile sunt sistemul sangvin al economiei unui stat. Dacă Transporturile nu funcţionează eficient, economia are mari probleme de funcţionare. Viceversa lucrurile merg foarte bine. Turcia, azi actor geopolitic regional, a explodat economic datorită autostrăzilor, care sunt prioritate naţională, dimpreună cu turismul.

Între anii 1990 şi 1996, succesiunea FSN-FDSN, adică eşalonul doi al fostului partid comunist, a fost ocupată să se instaureze în ţară ca o pecingine, sacrificând România şi pe români. Inflaţia a fost galopantă. Corupţia instituţionalizată a dansat peste ţară. În 1996, România era în pragul bailout-ului.

Cabinetul Ciorbea, apoi cabinetele Radu Vasile şi Isărescu au reuşit, cu eforturi uriaşe, să stabilizeze ţara, aflată în pragul incapacităţii de plăţi.

Greşeala ministrului Transporturilor, Traian Băsescu, a fost că nu a început construcţia de autostrăzi, pentru că estimase eronat că preţul taxei pe suta de kilometri va fi atât de mare, că acestea nu vor avea încărcare.

Mai mult, semnalul dat potenţialilor contractori de concesiuni a fost simplu şi clar: “nu veniţi, nu e rentabil să construiţi autostrăzi la noi”. De curând, Băsescu şi-a recunoscut eroarea.

Probabil că, dacă nu estima greşit în 1997, acum aveam câteva sute de kilometri de autostradă mai mult, numai dacă luăm în considerare sumele investite de el atunci în refacerea reţelei de drumuri naţionale (evident însă că nu astfel se pune problema, şi DN-urile trebuiau întreţinute).

Cabinetele Adrian Năstase dintre anii 2001 – 2004 au avut alte preocupări. Cea de căpetenie a fost să expandeze bugetele de asistare socială a românilor pe multiple planuri, pentru a-şi perpetua puterea.

Despre autostrăzi nu se vorbea absolut deloc. Nici unul dintre transcripturile videoconferinţelor premierului Năstase nu a conţinut cuvântul “autostradă”. Sistemul ticăloşit avea alte priorităţi, nu deschiderea economică a României.

Cu mari eforturi, după cabinetele Tăriceanu a început dezmeticirea. Construirea de tronsoane de autostrăzi a avut loc începând cu cabinetele lui Emil Boc. Din aprilie 2012, de la venirea Cabinetului Ponta I,  am intrat în shut-down: au fost finalizate, cu chiu – cu vai, nişte tronsoane începute pe vremea lui Boc, iar acum nu se mai onstruieşte nimic.

Cam aşa se împarte vinovăţia între taberele politice sau actorii politici din România ultimilor 23 de ani.

Postari Similare
Fostul lider PSD Victor Ponta îşi continuă atacurile la adresa actualului lider PSD, Liviu Dragnea.
Victor Ponta dă iar cu erdoganul în baltă, lăudând democraţia din Turcia, unde rezultatele alegerilor
Fostul lider PSD Victor Ponta la- atacat din nou pe actualul lider, Liviu Dragnea. El
Curtea de Apel București a respins ca neîntemeiată cererea fostului premier Victor Ponta de suspendare
Conversaţie consternantă a lui Bogdan Diaconu cu un personaj rămas încă necunoscut despre Victor Ponta
După ce a concurat fără să aibă concurenţă, Liviu Dragnea a fost ales preşedinte fără
Inspecția Judiciară anunţă printr-un comunicat că prim-ministrul Victor Ponta a afectat prin declaraţii reputația procurorului
Victor Ponta a spus o nouă măgărie la postul tv România TV, care ridică semne
Ilie Sârbu a obosit şi pleacă la pensie, pe o funcţie călduţă la Nea Nicu
Defapt, Victor Ponta are pus un sechestru asigurător de o anumită valoare şi toată ziua
Share