Revista Presa(rilor)

Share

ReporterVirtual scrie, in editorialul “Autodevorarea presei“:

Pana se va autoreglementa si curata de uscaturi, presa noastra cea de toate zilele se autodevoreaza prin opiniile celor care au uitat sau pur si simplu habar n-au despre ce vorbesc. In timp, multi au scris aberatii pe bani grei si au bulversat cititorii, dar azi ma opresc la doua editoriale recente ale domnilor Petru Barbu de la Adevarul si Mircea Marian de la EvZ.

Primul spune ca nu-i nicio tragedie ca se inchid ziare si ca mii de jurnalisti raman pe drumuri, iar al doilea considera ca presa cerseste mila guvernului atunci cand solicita micsorarea TVA si alte facilitati absolut firesti in tari mult mai dezvoltate ca Romania. Sunt doar doua exemple ale fruntasilor din mass-media care isi mananca degetele in timp ce scriu prostii.

O singura mentiune: jurnalistul de la “Adevarul” se numeste Petre, si nu Petru Barbu. In rest, sunt de acord cu Tibi, abordarea celor doi demonstreaza cel putin superficialitate. Iar aceasta din partea unor tipi complecsi, care problematizeaza atunci cand scriu.

Pe Pierre il stiu de mult timp – 25 de ani, si pot garanta ca e un tip profund si un prozator de talent. Am facut parte din redactia aceleiasi reviste studentesti, “Orientari”, ca si din acelasi cenaclu, “Noduri si Semne”. Am mai scris despre aceasta aici.

De pe VoxPublica aflam despre tribulatiile jurnalistului. Mihai Gotiu titreaza: “Viața merge mai departe. Nu aștept să se întâmple ceva. De ce scriu pe VoxPublica” si scrie asa:

De câteva zile scriu pe VoxPublica. Primele telefoane și mesaje: de felicitări și de încurajare. Primele comentarii: de susținere, de aprobare, înjurături, argumentate, total pe lângă gard. Primele întrebări: ”Măcar te plătesc?”, ”Te-ai dat și tu cu mogulii?”, ”De ce?”.

Primele răspunsuri. Cu plata: am primit un mail prin care eram informat că din ianuarie se vor plăti și colaborările la VoxPublica, în funcție de încasările de publicitate și de o grilă calculată luând în considerare numărul de articole, vizualizări, comentarii etc. Am estimat la o eficiență maximă – da, cred că voi putea ieși cu prietenii la o bere, o dată sau de două ori. Pentru o cină romantică ar trebui însă să mai vin cu bani de acasă

Pe InPolitics aflam despre un posibil “Cutremur la Realitatea TV: incepe revolutia ratingului“:

SOV nu a glumit cînd a anunțat, recent, într-un interviu, că, anul acesta, Realitatea TV trebuie să treacă pe profit și că era investițiilor (cum, elegant, a numit mogulul uriașele pierderi financiare) a trecut.

O circulară transmisă zilele trecute angajaților postului de către management consfințește spusele patronului, cerînd realizatorilor și producătorilor să își dedice, de acum, întreaga energie obținerii de rating pe segmentul de vîrstă 25-55 de ani, cel mai interesant pentru companiile care dau publicitate.

Curierul National anunta ca “Criza a şters reclamele din ziare“:

Printul a resimţit cel mai puternic efectele scăderii bugetelor de promovare. Fiind mult mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii, cumpărătorii de publicitate şi-au dorit rezultate imediate

Anul trecut a fost, cu siguranţă, un an destul de dificil pentru jucătorii din industria locală de advertising, iar unele componente ale comunicării au simţit mai mult efectele crizei economice şi financiare. Astfel, potrivit companiilor din piaţa de publicitate, cele mai mari scăderi au fost înregistrate de promovarea clasică, în special printul, în principal, din cauza faptului că bugetele au fost reorientate către acţiuni concrete cu rezultate imediat vizibile.


Share