Lovitura de stat declarată constituţională

Share

După cinci ani în care românii au fost dezinformaţi şi intoxicaţi intens de vuvuzelele de presă Realitatea TV şi Antena 3 (mai nou, li s-a adăugat şi RTV), statul de drept din România a început să funcţioneze, în pofida piedicilor şi capcanelor puse de opoziţia reacţionară prorusă.

UtahHouseDemocrats

Atunci când inimaginabilul – condamnarea fostului prim-ministru Adrian Năstase la doi ani de închisoare cu executare, s-a produs, sistemul corupt a reacţionat şi a decis că este timpul să treacă la ultimul act disperat: takeover, preluarea puterii în forţă, printr-o mineriadă guvernamental – parlamentară, în dispreţul Constituţiei.

citeşte: Societatea Timişoara: scrisoare deschisă şefilor de guverne din ţările membre ale Uniunii Europene

După preluarea puterii, ieri, luni, Curtea Constituţională, frăgezită intens de USL prin ameninţări repetate – asupra cărora vom reveni, şi-a dat USL-ul pe faţă. Iată primele cinci decizii ale sale privind lovitura de stat orchestrată de conspiratorii USL:

• Curtea Constituţională trebuie să decidă asupra constituţionalităţii deciziilor Parlamentului

Decizia este corectă. Dar acum este repusă în drepturi o Curte Constituţională castrată. Problema este că, după debutul loviturii de stat, judecătorii şantajabili sau puşi sub presiune au reacţionat contradictoriu.

Primele semne ale deciziilor de ieri s-au văzut de vineri, când Curtea Constituţională, în loc să stipuleze clar că nu există temei legal pentru suspendarea preşedintelui, a lăsat-o în ceaţă, fără o rezoluţie clară la final.

Următoarele decizii ale Curţii Constituţionale rezidă din această atitudine ezitantă, de toleranţă a actelor anticonstituţionale ale USL:

• Crin Antonescu preşedinte al Senatului

Procedura de numire a acestuia în funcţie ar fi fost legală şi constituţională. Greşit. Procedura de numire a acestuia a fost neconstituţională, urmărind în mod evident şi dramatic uzurparea puterii în statul român.

Preşedintele Senatului, Vasile Blaga, putea să rămână fără această funcţie numai fiind revocat de propriul său grup parlamentar, Grupul senatorilor PDL. Aşa e legea. Care a fost încălcată. Astfel, Curtea Constituţională legalizează fărădelegea în România.

• Valeriu Zgonea e preşedinte al Camerei Deputaţilor

Procedura de numire a acestuia în funcţie ar fi fost legală şi constituţională. Greşit. Şi procedura de numire a lui Zgonea a fost tot neconstituţională, din aceleaşi motive, urmărind în mod evident şi dramatic uzurparea puterii în statul român, ca şi la Senat.

Preşedintele Camerei Deputaţilor, Roberta Anastase, putea să rămână fără această funcţie numai fiind revocată de către propriul său grup parlamentar, Grupul deputaţilor PDL. Astfel, Curtea Constituţională legalizează fărădelegea în România.

• Cererea de judecare a conflictului Preşedinţie – Parlament e inadmisibilă

Acest punct a fost generat de o cerere a preşedintelui Băsescu, care a dorit să apere onoarea funcţiei de preşedinte, într-un stat în care majoritatea parlamentară ce a format Executivul a dorit să îl izoleze, în dispreţul Constituţiei, pe şeful statului, pentru a pune mâna pe frâiele puterii.

• Procedura de suspendare a preşedintelui a fost corectă, Crin Antonescu este preşedinte interimar

Dacă procedurile de schimbare ale lui Blaga cu Antonescu şi Anastase cu Zgonea au fost ilegale, neconstituţionale, atunci, pe de-a-ntregul, şi procedura de suspendare a preşedintelui a fost de asemenea incorectă şi neconstituţională.

Frăgezirea

Ca să înţelegem cum a început această nenorocire care ni se întâmplă – lovitura de stat în curs, având debutul în anul 2007, prin prima suspendare a lui Traian Băsescu, trebuie să ne amintim cum au fost puşi acum sub presiune judecătorii Curţii Constituţionale.

Cristian Negrea: Cum voi vota la referendum

Pe 28 iunie, ministrul Justiţiei Titus Corlăţean sesiza ANI asupra presupusei incompatibilităţi a judecătoarei Iulia Motoc. USL a început deci prin a ameninţa judecătorii Curţii pentru incompatibilităţi inexistente.

Pe 6 iulie, la două zile de la declanşarea fazei finale a loviturii de stat, acelaşi Corlăţean declara:

Trebuie sa ajungem, dar asta intr-o perioada de calm, de liniste si de reconfigurare a Constitutiei, in procesul de revizuire constitutionala, care oricum va trebui inceput in viitorul mandat al Parlamentului, va trebui sa ajungem la o redefinire a CC, ca sa scoatem CC de sub imperiul unor influente de ordin politic, niste numiri ce pot avea continut politic.

Nu mai zic ca in mod constant decizii importante pentru Romania au fost luate cu acel scor de 5 – 4, atat de comentat in presa romaneasca. Deci cred ca trebuie sa ajungem la un mecanism de functionare si de nominalizari la Curtea Constitutionala care sa aiba in centru exclusiv caracterul profesional, cunostintele de drept constitutional si practica constitutionala ca atribute ale acestor magistrati.

Această declaraţie politică de o ipocrizie vădită înseamnă aşa:

Cât timp Curtea Constituţională e sub influenţa lui Băsescu este influenţată politic, iar când o vom lua noi sub influenţa noastră vom spune că e depolitizată, iar Justiţia e independentă.

În aceeaşi zi, 6 iulie, USL îşi atinsese scopul. Dovadă că brusc demnitarul şi-a retras sesizările la adresa unor membri ai Curţii. Ştia că instituţia fusese… depolitizată. Augustin Zegrean şi Iulia Motoc fuseseră deja placaţi.

Mai trebuia însă dat un semnal clar, de genul:

Fiţi atenţi ce vi se poate întâmpla

Acesta a venit când judecătoarea Aspazia Cojocaru a depus plângere pentru că fusese ameninţată (noi ştim că de către un politician PSD, al cărui nume încă nu e cunoscut public, dar toată această afacere ceţoasă poate fi o diversiune).

VoxPublica: Andrei Ujică: “Reacţia Bruxelles-ului va fi mai dură decât se închipuie astăzi la Bucureşti

Lucrurile erau sub control. Astfel, statul de drept a fost înlocuit cu statul de drepţi. Trăiască USL! Glorie partidului călăuzitor!

Ce urmează

Puternic discreditaţi în rândul părţii active politic (sau măcar atente la politică) din electorat, liderii USL care au pus la cale această porcărie sunt terminaţi politic. Ei pot să subziste în politica românească, dar nu mai sunt politicieni respectabili.

Pe măsură ce această mascaradă continuă şi se amplifică, pe de altă parte, partidele din USL sunt de asemenea tot mai compromise şi viitorul lor, ca entităţi tipice unui stat democratic, este pus sub semnul întrebării.

De fiecare dată când aceşti politicieni compromişi vor ieşi din ţară, nu vor mai avea interlocutor decât la stăpânii lor, spre est. Spre vest vor fi dipreţuiţi şi izolaţi cu un cordon igienic, în timp ce liderii Opoziţiei vor fi sprijiniţi intens, cel puţin de către partenerii lor politici europeni.

Este de aşteptat reacţia dură a Germaniei şi Franţei, a Comisiei Europene, iar situaţia politică şi economică a României se va înrăutăţi dramatic. Pentru ţara noastră, va deveni tot mai dificil să împrumute bani la dobânzi mici, preferenţiale, ca pe vremea când Băsescu cel hulit şi PDL se aflau la putere, fie de la FMI şi BM, fie de pe pieţele externe, care oricum dau credite mai scumpe.

Şi dacă Băsescu se întoarce la Cotroceni, dar mai ales dacă va deveni politician de opoziţie după 29 iulie, USL se apropie de un eşec electoral dramatic la legislative, pe care va încerca să-l palmeze falsificând votul alegătorilor, prin metode binecunoscute, exersate ani în şir.

Dacă totuşi USL va forma viitorul cabinet de după legislative, ne aşteaptă vremuri grele şi foarte tulburi. De data aceasta, România nu va mai avea nici o plasă de siguranţă economică şi va intra în criză rapid.

În acest timp, libertatea de expresie şi componenta sa, libertatea presei, vor fi îngrădite tot mai mult. Ceea ce nu vor deloc să înţeleagă aceşti domni, disperaţi că trebuie să renunţe la privilegiile lor ilegale şi să se ducă (unii dintre ei) la puşcărie, este că în acest moment, în buricul Europei, nu mai poţi să-ţi faci mendrele multă vreme la tine în ţară în felul acesta fără să cazi. Şi că, atunci când cazi după ce ai făcut astfel de nenorociri, e hard landing.

Share