Încă o dată despre motivele supărării mele pe Facebook

Share

Revin asupra felului în care, conştientă de propria sa putere enormă, îşi bate joc de oameni pe întreg mapamondul reţeaua socială Facebook.

UPDATE: Facebook a şters de pe pagina de Facebook Starea Presei postarea despre problemele lui Cristian Niculescu avute cu reţeaua Facebook. Sună ca dracu, dar asta este realitatea. Următoarea mea postare pe acest subiect, referitoare la chestiunea drepturilor consumatorului şi inexistenţei unui call center, nu o voi mai pune pe Facebook, pentru că interpretez raderea postării ca pe un avertisment implicit. Probabil că ei consideră că postarea este defăimătoare la adresa lor…

Când lucrez cu Facebook (ca şi pe cele două conturi Twitter, cele două conturi Google, LinkedIn şi Tumblr), nu fac nimic altceva decât să mă mişc exact în ritmul în care-mi permit serverele reţelei să o fac.

poate vrei să citeşti şi:
• Facebook blochează conturile jurnaliştilor incomozi
• Încă un jurnalist are mari probleme cu reţeaua Facebook

Reţeaua mi-a dat, de-a lungul timpului (şi sunt convins că nu sunt singurul) un mesaj ciudat: “You’re moving too fast“. Ok. So be it, nici o problemă, dar sunt probleme.

Anume, dacă boţii Facebook nu vor ca tu să te mişti aşa de repede, să te constrângă din servere să te mişti mai încet, nu să te lase să te mişti cât poţi de rapid, să-şi supraîncarce serverele şi după aia tot ei să-şi sacrifice userii, ca să scape de sarcină.

Pentru că este clar că asta fac, au servers overload şi mută sarcina pe useri. Aud bine? Cum să o facă tehnic? Să le spun eu sau altul asta? Nu ţine figura, să se descurce singuri, dacă vor soluţii de la mine, să mă plătească, dar mai bine să-şi plătească IT-iştii lor pentru asta, că ştiu meserie, dacă Facebook a ajuns unde este acum.

Între timp, am înţeles că Facebook nu are subsidiară în România. Dacă a fost vorba despre o chestie politică,  nu ştiu cine şi cum a făcut-o. Sunt convins că e posibil, dacă Google a ajuns la performanţa că, dacă azi cauţi pe Google saltele, îţi dau în add-uri imediat exact ce cauţi.

Cel mai tare mă deranjează partea cu call center-ul. Facebook avea 1,18 miliarde de useri în luna august a acestui an şi nici un sistem de call center. Câţi clienţi crede onorabilul nostru cititor că are ING în lumea asta?

Îţi răspund non-stop, 24 de ore din 24, au call center. Au şi un robot, căruia îi descrii în trei cuvinte ce problemă ai şi te direcţionează exact unde trebuie. Eşti identificat vocal sau prin tastare de pe mobil cu CNP-ul. Îţi rezolvă problema pe loc, în timp real.

Am tot respectul pentru batavii ăştia iuţi la minte. Oricum, ce-ai zice tu, clientul unei bănci, dacă aceasta şi-ar desfiinţa serviciul de call center şi te-ar pune să completezi formulare online, la care nu ar răspunde niciodată şi ţi-ar rezolva problema banilor tăi în două săptămâni?

Sunt îndeajuns câteva zile şi faci ca trenul în Gara Urlaaaaaţi. Crede cineva că o bancă globală sau locală ar rezista mai mult de o săptămână până să fie în mijlocul unui scandal mondial, respectiv naţional dacă şi-ar desfiinţa serviciul de call center?

În primul rând că aceasta nu respectă drepturile consumatorului, stabilite de legislaţia europeană. Este vorba despre foarte mulţi bani. Dacă sute de transnaţionale care lucrează intens cu clienţii au servicii de call center, în care investesc sume astronomice, pentru ca clienţii lor să fie cât mai mulţumiţi, şi Facebook ar trebui să facă acelaşi lucru.

Share