home EVENIMENT, MASS MEDIA HotNews şi RV, acuzate de B1 TV că îi fură conţinut

HotNews şi RV, acuzate de B1 TV că îi fură conţinut

Share

HotNews şi RV, acuzate de B1 TV că îi fură conţinut

Aşa cum am promis, revenim distinct cu o postare dedicată subiectului generat de B1 TV, care a publicat textul intitulat Despre deontologie şi citarea sursei în cazul Hotnews.ro: Cum preiau unele site-uri munca altor colegi, pentru propriul lor profit.

Principala acuzaţie a fost adusă de Reporter Virtual B1 TV (HotNews a reacţionat explicit prin Dan Tăpălagă, care a scris un editorial), anume că nu tratează un subiect de maximă importanţă, ca o adevărată televiziune de ştiri: noua ofensivă a penalilor din Parlament contra Codului penal şi Codului de procedură penală.

După principiul că, dacă dai atenţie unui pigmeu, acesta începe să crească, staţia tv scrie despre RV abia în PS, pomenind despre “alţi jurnalişti mult prea deontologi de la noua presa online, deveniţi celebri după promovarea excesivă a chiloţilor fetelor de la pagina 5“.

În schimb, website-ul HotNews este luat şi făcut bucăţele mici-mititele. Principala acuzaţie – că la B1 TV a apărut cenzura pe subiecte sensibile – este contracarată astfel:

Cei de la Hotnews nu se sfiesc să publice un mail privat din corespondenţa unei companii, considerând că astfel respectă practicile deontologice ale meseriei.

Aşadar, B1 TV confirmă că există cenzură în acest post de televiziune. Aceasta e cea mai importantă concluzie ce se poate trage.

Deontologia. Preluarea ştirii. Citarea sursei

Principala acuză pe care se axează cei de la B1 TV poate fi rezumată astfel:

Sunt tot felul de săituleţe mici, mititele, pe lângă marele post de televiziune, care fură conţinutul propriu de pe site-ul acestuia şi dau ştiri uitându-se la televizor toată ziua.

Observaţii:

1. Adio vremurile când B1 TV era alături de toate aceste săituleţe mici, mititele, alături de societatea civilă. Bună ziua, complex de superioritate.

2. “Săituleţele” nu sunt finanţate la negru cu sacoşa de bani, nici cu contracte de publicitate romprestatoare, menite să spele cadavrele politice ale sistemului ticăloşit. Există “săituleţe” care nu fac compromisuri.

3. Nu am monitorizat sursele din care dă ştiri HotNews şi dacă acest website citează sursa şi linkează.

Este drept, în general, există tendinţa marilor publicaţii (pe print, care au şi un website, ori publicaţiilor online) de a lua informaţii de la publicaţiile online mai mici şi a şi le atribui, mimând conţinutul propriu. Face parte din sindromul publicaţiei (mai) mari faţă de cea mai mică.

Există de asemenea tendinţa de a citi cu atenţie ideile originale exprimate pe website-uri mai mici, apoi a căuta, după un timp, interlocutori care să spună aceleaşi lucruri pe cele televiziuni sau a posta comentarii care să spaghetizeze opinia iniţială. Nouă ni s-a întâmplat de multe ori mai ales acest lucru.

4. Majoritatea website-urilor bune de ştiri şi comentarii de pe Internet sunt realizate de jurnaliştii cei mai valoroşi, care nu şi-au mai găsit locul în presa mainstream, pentru că ştiau prea multă meserie.

Aceasta i-a ejectat, pentru că nu ascultau de comenzile politice şi economice. Nu mă voi referi la cazul meu, dar mi se pare penibil ca angajatorii foştilor copii de trupă ai lui Halpert sau Ciocăzanu, Mărgărit sau Tăpălagă să-i acuze tot ei pe aceştia că le fură conţinutul propriu, pe care au învăţat să-l genereze chiar de la cei pe care îi acuză.

5. Principalul motiv pentru care stăm în faţa televizorului şi dăm ştiri în timp real astfel este că nu avem resurse să ieşim pe teren, să generăm ştiri proprii.

Iar asta pentru că banii în România sunt mafiotizaţi şi ajung aproape numai la mafioţi, ce-i investesc aproape numai pentru manipulat opinia publică.

(De exemplu, B1 TV ar fi beneficiarul finanţărilor unor inşi dubioşi, precum NIRO sau Cocoş. În acest moment, staţia a înnebunit de fericire că Elena Udrea, eroina neamului, fosta soaţă a cocoşului, a fost eliberată din Penitenciarul Târgşor… Evident, ca subiect principal complementar, când nu se vorbeşte despre Udrea, a apărut şi main subject-ul real, cu modificările la coduri, aşa, să vadă lumea că “ăştia de la RV şi HotNews mint”).

Nu există nimic nedeontologic sau incorect în a prelua o ştire, cu menţionarea sursei. Aceasta se poate face explicit sau implicit, linkând la sursă.

În fapt, mulţumită acestui mecanism cât se poate de deontologic website-ul B1 TV a ajuns să aibă statut de hub (SEO-iştii ştiu despre ce vorbim) este foarte bine indexat de Google şi, ca urmare, are trafic mare.

Ori poate că B1 TV nu mai doreşte să linkeze toată lumea la website şi vrea să decadă din statutul de hub de Internet…

Postari Similare
Jurnalista Feri Predescu acâştigat la CEDO contra statului român, după ce a fost condamnată pentru
Zilele pe care Ovidiu Miculescu le are la conducerea Radio România sunt numărate, susţin surse
Ieri, a fost o întâlnire a viitorului şef mare de la România Liberă / Medien,
Astăzi e a treia aniversare a răpirii jurnalistului american Austin Tice în Siria. În urmă
Cătălin Prisăcariu şi Sorina Matei au fost trimişi la plimbare de la postul B1 TV.
Turcescu l-a mitraliat pe Facebook, pe Banciu, după ce acesta s-a apucat să-i dea lecţii
Cristoiu ar intenţiona să se retragă din cariera jurnalistică, după ce Mediafax a dat ştirea
Mediafax Group afirmă, într-un comunicat, că îşi va promova "cu vigoare în justiţie" punctul de
Mădălina Puşcalău şi-a dat demisia de la B1 TV, dar cauzele nu sunt încă clar
Seara trecută, B1 TV, Traian Băsescu a spus un lucru inexact. Vom parafraza: În acest
Share