De ce dă Victor Ponta CFR Marfă în parohia lui Traian Băsescu

Share

Şeful Guvernului ştie deja că Gruia Stoica are mari probleme în a găsi bani pentru plata pachetului de acţiuni, mai ales după ce Băsescu l-a decredibilizat puternic. (Nu ştim cât de importantă a fost contribuţia preşedintelui, dacă el i-a dat lovitura de graţie sau nu, dacă dinainte de intervenţia lui Băsescu avea mari dificultăţi ori aştepta încă unele răspunsuri de la bănci).

Victor Ponta anticipează următoarea evoluţie foarte posibilă:
1. privatizarea CFR Marfă e un eşec;
2. FMI nu acceptă să bată palma cu Cabinetul Ponta pentru un nou acord stand-by (privatizarea CFR Marfă era condiţie obligatorie);
3. Undeva în toamnă, poate, Guvernul va începe să aibă probleme cu anvelopa pensiilor, ori cea a salariilor bugetarilor sau cu amândouă (e greu de explicat altfel cum de îşi taie USL craca electorală, făcând concedieri şi pregătind concedieri masive exact în propria bază electorală: nu mai sunt bani);
4. încep probleme, nemulţumirile populaţiei se amplifică şi devin explozive.

În acest timp, USL va susura electoratului că Băsescu e de vină, că problemele sociale şi economice sunt din cauza “tiranului”. Băsescu e de vină, de exemplu (vor spune acum) pentru eşuarea privatizării CFR Marfă, pentru că nu dă ausvais în CSAT (e foarte greu de explicat unui impiegat de mişcare concediat de la CFR Marfă că nu Băsescu e de vină, pentru că CSAT nu putea să avizeze o privatizare, ci doar să se pronunţe asupra chestiunilor legate de siguranţa naţională).

Tot acest joc extraordinar de periculos făcut de USL ne poate duce, într-un viitor mai apropiat decât ne imaginăm, la o falie socială majoră în România, în care cuvântul definitoriu pentru relaţia dintre electoratele lui Băsescu & aliaţii, pe de o parte, şi USL, pe de altă parte, va fi format dintre trei litere: ură.

Este felul USL de a sacrifica România pentru interesele sale meschine, coruptocratice.

Share