home ECONOMIE Autostrăzile PSD sunt un mod de a nu face nimic concret

Autostrăzile PSD sunt un mod de a nu face nimic concret

Share

Tehnica Ministerului Transporturilor de a anunţa că fae ceea ce ulterior nu face continuă până în ultima zi a anului. Autostrăzile proiectate parţial şi neconcretizate abundă. Este o metodă parşivă de a nu face în realitate mai nimic.

Criza care vine în România. Spre ce ne îndreptăm în anul 2018

PSD foloseşte această tehnică de cinci ani, direct sau prin intermediari ai altor partide. Ultimul demnitar care a construit autostrăzi a fost în realitate Anca Boagiu. Că a promis 512 km şi a construit mult mai puţin e una dar eaa fost ultimul ministru mai performant.

Dar PSD… acest partid, ca şi vagoanele, mansardele şi dependinţele sale, are o artă de a nu face nimic şi de a simula că e proactiv şi are idei. Mereu altele. Toate lansate, nici una dusă la bun sfârşit.

Autostrăzile nerealizate. Acum mai apare încă una

Într-un comunicat de ieri, ministrul Felix Stroe îşi asumă “Legătura rutieră strategică către Moldova – Autostrada Brașov – Bacău – Pașcani – Iași. Ministrul Transporturilor, în calitate de organism Intermediar pentru transport…

… are responsabilitatea pregătirii și gestiunii portofoliului de proiecte pentru finanțarea din fonduri europene în perioada 2014 – 2020 și post 2020.

Aceasta “în conformitate cu Master Planul General de Transport (MPGT)”. De menţionat că la începutul actualului ciclu de tragere de bani europeni tot PSD era la Guvernare. Cabinetul Ponta nu a făcut minimul efort să pună la punct caietele de sarcini pe măsurile asociate axelor.

În 2016, când a venit Cabinetul Cioloş, aceiaşi politicieni PSD au început să strige că nu se trag fonduri europene, Când ministrul de profil Cristian Ghinea a încercat să explice că se luptă să pună la punct cietele de sarcini nefăcute de PSD, spusele sale au fost acoperite de maşina de propagandă PSD.

Autostrăzile de hârtie

“Autostrada Brașov – Bacău – Pașcani – Iași este compusă din 3 sectoare, identificate în MPGT”, explică ministerul. Astfel, “sectorul de autostradă Brașov – Bacău se regăsește în MPGT, la Capitolul I – proiecte noi (Comprehensive), în perioada 2020 – 2030”.

Prezentarea continuă. Astfel, una dintre autostrăzile de hârtie ale PSD ar fi în continuare pe sectorul Bacău-Pașcani, “identificat la nivel de drum expres”. Apoi, sectorul Pașcani – Iași – Ungheni face parte din autostrada Tg. Neamț – Iași- Ungheni. Şi aşa mai departe.

PSD fantazează aşadar cu o nouă autostradă pe care a scos-o din manşetă. De data asta, sare strategic peste anii 2018 – 2020 şi vrea să promită că, după ce va sta în continuare la putere până în 2030, va face şi asta. Este un tupeu incredibil, care ascunde probabil dorinţa de a nu face nimic şi de a submina poate astfel economia naţională.

Zero kilometri anul acesta

Zero kilometri noi de autostradă deschişi circulaţiei anul acesta • 9 km muzeu, nefolosibili, pentru că sunt din câmp în câmp • alţi 12 km finalizaţi, dar nedeschişi şi licitatii cu amânări peste amănări.

Acesta este bilanţul anului 2017, conform HotNews. Cu şanse realiste de fi deschişi traficului în anul 2018 sunt circa 79 de kilometri:

A1 Lugoj – Deva, Lot 3 – circa 21 km
A10 Sebeş – Turda, Lot 3 – 12,5 km
A10 Sebeş – Turda, Lot 4 – 16,3 km
A3 Gilău – Nădăşelu – 8,7 km
A3 Viaduct Gilău – 0,7 km
A3 Câmpia Turzii – Târgu Mureş, loturile de la Ogra la Ungheni – 13,6 km
A3 Petricani – Centura Bucureşti – 6,5 km

Jalnic.

Autostrăzile himerice. Subminarea economiei

Din lungul şir de himere construite de PSD de-a lungul anilor, demagogic, pentru a păcăli cu vorbe, se pot spune câteva lucruri. Banca Mondială a sugerat României să folosească metoda concesiunii. BM a propus Bucureştiului să înceapă prin a concesiona construirea Inelului de autostradă bucureştean.

Cum ştim, Şoseaua de Centură este un dezastru şi acum. Rolul strategic al construirii în concesiune, la nivel de autostradă, a Centurii Capitalei, era să învăţăm cum se face şi să ne formăm specialişti în asta. BM propunea apoi României să concesioneze o lucrare ceva mai mare.

De exemplu, tronsonul de autostradă Bucureşti – Ploieşti. În prezent, acesta este gata, dar… intrările în Bucureşti şi Ploieşti nu aşa cum trebuie. Nefăcând nimic, în toţi aceşti ani PSD a sărit la altceva de câte ori era întrebat de ce nu face ceva anume.

Ţopăiala cu autostrăzile

Recent, preşedintele Klaus Iohannis a cerut PSD să termine cu ţopăiala fiscală. De cinci ani, există o altă penibilă ţopăială: cu autostrăzile. Când a fost întrebat de ce nu termină Coridorul IV paneuropean (adică în primul rând sectorul Piteşti – Sibiu, PSD bătea câmpii.

A promis că va construi autostradă între Bucureşti şi Braşov. Nu a făcut-o. Subsecvent, a apărut Brăila cu autostrada Bucureşti – Alexandra. În acelaşi timp, a apărut vrăkeala cu autostrada Târgu Mureş – Iaşi, care iarăşi nu s-a făcut deloc.Avem un viaduct, la Aciliu, care se surpă.

A început construcţia unor sectoare din tronsonul Sebeş – Turda. Nici acesta nu este gata. Practic, PSD se manifestă ca un partid care promite multe, mereu altceva, dar nu face nimic. Cine se bucură? Dacă privim lucrurile din perspectivă geopolitică, putem sintetiza prin două întrebări retorice.

Cine se bucură că brigada de intervenţie NATO nu poate ajunge rapid în orice colţ al ţării, la o eventuală invazie, pentru că nu are o autostradă? Putin. Cine se bucură pentru că sudul Olteniei şi Munteniei sau Moldova nu se pot dezvolta, din lipsa autostrăzilor? Putin. Exerciţiul de retorică ar putea continua.

Citeşte şi
Dat fiind faptul că suntem din ce în ce mai ocupați iar timpul nu ne
Există o nominalizare făcută de Ponta pentru Transporturi, trimisă de Ponta la Cotroceni: Mihai Fifor,
Autostrăzile sunt sistemul snagvin al economiei unui stat. Dacă Transporturile nu funcţionează eficient, economia are
Băsescu: "Ministrul interimar al Transporturilor termină mandatul pe 25 august. Voi lua decizia definitivă privind
Avem acum orice posibilitate de a vedea la putere un Executiv corupt, un caz exemplar
~Boagiu: taxa de autostrada, doar cand aceasta va exista~Petronela, consilier penal ce examina soferii profesionisti~cat
Revista Mișcarea este disponibilă la chioșcuri de difuzare a presei și în rețelele de benzinării
~Spre faliment: Ternoelectrica si CNH~Regele ciobanilor~USL ar castiga alegerile degeaba~francul, calaul elvetian~temeri privind viitorul economiei
~focoase de racheta furluate~declinul lactatelor~leul e mai prospat decat forintul~ce risca ATE, Volksbank si Banpost~Egiptul,
Intreaga reţea de autostrăzi va fi taxată, menţionând că instituţia lucrează la stabilirea valorii şi
Share