home CORUPTIE, POLITICA Armaghedonul Vama

Armaghedonul Vama

Share

Dupa demisia lui Dinu Gheorghe, zis Dinu “Vama” din fruntea Directiei Generale a Vamilor, au aparut, pe 13 februarie 2003, dezvaluiri despre mafia vamesilor, care ar fi avut in fruntea sa pe insusi fostul sef al Vamii.

Raportul acesta a fost facut public de catre Uniunea Sindicatelor Functionarilor Publici din Romania (USFP) si aducea grave acuze “filierei Dinu Vama”, din care ar fi facut parte angajati ai vamilor Baneasa, Giurgiu, Nadlac, Baia Mare, Petea, Iasi si Constanta.

Raportul este o sinteza, in urma careia sistemul acesta corupt (in fruntea caruia nu putem sti daca intr-adevar s-a aflat Dinu Vama, pentru ca el a ramas neatins si asupra persoanei sale nu s-a desfasurat nici o ancheta) din Vama Romana a ramas practic neclintit.

Iata cum incepe documentul acesta, conform ziarului Adevarul, editia din 14 februarie 2003:

“Conducerea Vamii Romane in perioada 2001-2003 de catre Dinu Mihail Gheorghe a insemnat pentru Romania pierderi foarte mari, atat prin neplata taxelor vamale, cat si datorita subminarii economiei nationale, prin importuri de marfuri subevaluate din China, Turcia, Ungaria etc.”

Evaziunea fiscala, abuzul in serviciu, falsul si uzul de fals – sunt doar cateva din infractiunile puse in seama locotenentilor fostului sef al Directiei Generale a Vamilor (DGV).

Conform sindicalistilor, mafia din vami incasa o spaga de un milion de dolari pe luna de la importatorii agreati, iar gaura data bugetului statului era de ordinul zecilor de milioane de dolari.

Vasile Marica, liderul vamesilor, a declarat ziarului Adevarul ca procedura de fraudare a statului a pornit de la o circulara data de Dinu Gheorghe, prin care anumite transporturi nu mai erau vamuite in punctele de intrare in tara.

Marfurile urmau sa fie controlate in vamile de interior. Culmea, cele mai multe dintre transporturi aveau ca punct terminus Vama Baneasa – fieful fostului director al DGV.

Transportatorii care intrau pe “filiera Dinu Vama” nu aveau de asteptat in frontiere, beneficiau “la interior” de scutiri de la plata taxelor vamale, iar marfurile pe care le introduceau in tara erau subevaluate.

Transporturile firmelor concurente, care refuzau sa “cotizeze” corespunzator, erau controlate la sange, tinute cu zilele prin vami, pana cand protejatii DGV isi plasau marfa pe piata.

Vama Baneasa, se arata in raportul USFP, era una din vamile cele mai mici din Capitala, dar Dinu Vama a transformat-o in cea mai importanta vama din tara. La conducerea acesteia a fost numit Vasile Neagu, zis “Sica Mercedes”, omul de incredere al fostului sef al DGV.

Echipa de la Baneasa “s-a format din oameni loiali, adusi din toate vamile bucurestene, pentru a crea un sistem inchis, din care sa nu transpire nimic in exterior”.

Cu sprijinul sefului DGV s-a instituit o noua metoda de lucru: “camioanele cu legume, fructe etc. erau vamuite doar dupa ce bunurile sau produsele erau vandute; camioanele aveau cel putin trei tone de produse in plus, care intrau in tara sub forma de contrabanda”.

Prin asemenea “proceduri” a fost posibila aducerea unor transporturi de droguri – fapt care a fost remarcat si de catre presedintele Romaniei.

Sindicalistii au identificat si punctele sensibile in ceea ce priveste contrabanda si intrarea unor droguri in tara: Giurgiu, Nadlac, Constanta si Sculeni.

Asa cum afirmau liderii USFP, pe aici treceau “produsele periculoase”, cu acordul tacit al unei retele de vamesi si politisti de frontiera. Iar Baneasa reprezenta din nou “centrul de comanda”.

Armaghedonul Vama era redactat sub forma unei note, cu date culese pe parcursul anilor 1999-2002, care se refereau la o retea din Vama Giurgiu, pusa la punct inca din anul 1991.

Erau acuzati si politisti de frontiera – sustinatori ai mafiei vamesilor – si se insirau bunurile capatate de lucratorii corupti, in urma afacerilor cu droguri si cu marfuri de contrabanda: cate trei-patru apartamente, vile la munte, firme, limuzine sau chiar colectii de caini de rasa.

Una dintre cele mai grave acuze aduse celor de la Vama Giurgiu era transmiterea catre transportatorii de droguri si catre liderii gruparilor mafiote a consemnelor si a modului de control.

Am ramas cu aceste acuze, aduse de un lider sindical unui fost sef al Vamii (se ridica intrebarea fireasca de ce Vasile Marica a facut aceste dezvaluiri dupa plecarea lui Dinu Vama si nu in timpul mandatului acestuia), si nimic mai mult.

Citeşte şi
Curentul: Vîntu - judecat în continuare de Camelia Bogdan "Dosarul în care Sorin Ovidiu Vîntu
~Vantu zice ca de-acum incolo e chitit pe Basescu~concursul pentru premier, amanat~razboiul vamesilor~iesim din recesiune?~
Liderul sindicatului Sed Lex, Vasile Marica, ar fi facilitat angajarea unei inspectoare vamale contra sumei
Inainte de meci, am scris ce se va intampla si pe teren s-a intamplat ce
Trebuie sa incercam sa aflam cum am ajuns aici, cum am cazut de pe un
"Eu stiu cat produce si cum produce. Sa aiba grija - si noi suntem pe
Prima greseala tactica a fost ca, dupa inscrierea golului, Nationala s-a retras pe meterze, sa
Încă nu a pus semnătura pe contract, dar i s-au dat deja temele pentru acasă,
Acesta este lotul pe care a catadicsit sa-l incropeasca Pictor Viturca, antrenorul (inca, din pacate)
Share