home EVENIMENT AIRBUS AF 447: Cauzele posibile ale accidentului – avionul, prins intre doua fronturi atmosferice

AIRBUS AF 447: Cauzele posibile ale accidentului – avionul, prins intre doua fronturi atmosferice

Share

Pilotii au stiut de la bun inceput exact prognoza meteo pentru traseul pe care il aveau de parcurs. “Pilotii, extrem de experimentati si foarte siguri pe ei, s-au uitat peste prognoza si au incercat sa faca slalom printre formatiunile noroase”, ne-au declarat surse bine documentate din breasla pilotilor de Airbus.

Era vorba despre formatiuni de tip cumulo-nimbus, dezvoltate pe verticala pana la 14.000 de metri inaltime. Avionul avea plafonul de zbor la 10.000 de metri. Pilotii au reusit sa ocoleasca prima formatiune noroasa, dar au dat peste o a doua, mai mare, mai neagra si mai plina de “ace de gheata”.

La altitudinea aceea si la viteza de ciocnire cu avionul, acea formatiune noroasa plina de ace de gheata se comporta ca un zid de gheata. Pilotii au reusit sa intoarca avionul si au incercat sa ajunga la un aeroport din niste insule care apartin de Brazilia.

Ghinionul lor a fost ca, dupa ce au intors, au dat peste primul front de nori cu gheata, pe care reusisera initial sa il ocoleasca. Practic, au fost prinsi la mijloc intre cele doua fronturi si s-au rupt in bucatele.

Unii pasageri au fost rupti in bucati, iar altii au ajuns jos intregi, in functie de pozitia in avion. Greseala a fost a pilotilor si a fost una de interpretare a datelor meteo.

Sondele Pitot s-au defectat si au livrat semnalizari in conflict

Aceasta greseala s-a suprapus peste defectarea sondelor Pitot, care a constat din nesemnalizarea corespunzatoare a givrajului masiv. Givrajul este depunerea unei pelicule groase de gheata, care ingreuneaza avionul si ii scade portanta si manevrabilitatea.

Pilotii au constientizat ca sunt probleme cu semnalizarea vitezei de deplasare, deoarece senzorii Pitot sunt montati si monitorizati de trei sisteme simultan, care ar trebui sa semnalizeze acelasi lucru.

Dar unul a semnalizat intr-un fel, altul in alt fel, iar altul total diferit de primele doua… Sonda Pitot are un circuit de incalzire cu o rezistenta electrica, ca sa nu inghete, iar circuitul are o siguranta.

Din mesajele transmise la sol automat de avion, nu a reiesit ca s-ar fi ars siguranta la circuitul acesta. Iar daca s-ar fi ars siguranta, s-ar fi cuplat automat imediat urmatoarea, pentru ca Airbusul are cinci sigurante una dupa alta pe fiecare sonda.

Cabina pilotilor s-a depresurizat

Unul dintre mesajele ajunse instantaneu la inginerul-sef de la Divizia Airbus din Air France este cel referitor la depresurizarea cabinei pilotilor. Genul acesta de eveniment nu iti lasa prea multe posibilitati de speculatii, referitor la sansele de supravietuire ale echipajului si pasagerilor.

La 10.000 de metri inaltime, chiar daca exista aer, nu exista oxigen si, chiar daca ar exista oxigen, pilotii ingheata instantaneu in cabina depresurizata. Sursele ne-au explicat ca declaratiile oficiale Air France, cu “posibil ca pana acum sa li se fi terminat kerosenul”, au fost o minciuna sadica si ipocrita.

Menita, adaugam noi, sa mascheze faptul ca inca din primul moment compania franceza de aviatie a stiut perfect exact ce s-a intamplat.

Pasagerii erau deja morti cand au cazut in ocean

Devine foarte verosimila teoria urmatoare, pe care o lansam noi, nu sursele pe care le-am citat, foarte cruda dar si foarte posibila, a felului in care au murit pasagerii, de au fost gasiti in ocean, aproape goi, cu putine haine sfasiate pe ei, cu mainile sau picioarele rupte, ori cu fracturi de bazin, fara apa in plamani.

Primo: faptul ca nu exista apa in plamani arata ca acei oameni decedasera inca din timpul caderii, cand erau inca in aer.

Secundo: faptul ca exista doua linii de trupuri de pasageri morti, aflate la 85 de kilometri una de alta, indica urmatorul scenariu: avionul s-a rupt in doua, iar cabina astfel rupta s-a depresurizat; o jumatate s-a prabusit mai rapid, probabil partea din spate, iar cealalta, avand aripile, probabil cu o portanta mai buna, a mai planat, atingand luciul apei la o distanta de 85 de kilometri de partea din spate.

Terzo: Dupa depresurizarea corpului avionului, pasagerii au inghetat instantaneu, murind pe loc, apoi au cazut ca valizele prin aer. Normal, la viteza curentului de aer care ii izbea, hainele de pe ei s-au rupt si au aparut fracturile de bazin si de membre. Au cazut in Oceanul Atlantic morti si inghetati, ca ghiulelele.

Air France a stiut de la inceput tot

La Air France s-a stiut imediat, cel putin la nivel de inginer-sef de la Divizia Airbus, ca “nu-stiu-care echipament, care pica unu-la-nu-stiu-cate sute de mii de cazuri, a picat”, ne-au spus aceleasi surse.

Ele ne-au explicat ca “exista un sistem de alarmare instantanee a celor cu functii grele din orice companie aeriana si, atunci cand se intampla un eveniment grav, inginerul-sef este anuntat practic instantaneu despre natura evenimentului si despre defectul survenit”.

In cazul avioanelor Airbus, exista vreo cinci categorii de defecte, dintre care pilotii, in timpul zborului, au cunostinta doar de vreo trei clase. Restul sunt transmise automat la sol, iar cand avionul aterizeaza, dupa ce sunt debarcati pasagerii, echipele de intretinere se duc si rezolva problema instantaneu.

Important este ca pot aparea defecte in timpul zborului, despre care pilotul habar n-are, dar cei de la sol au situatia completa in timp real. Absolut toti parametrii.

Citeşte şi
Ruxandra Sararu si-a dat demisia la inceputul lunii decembrie din SRR, unde era director al
Cheia evoluţiilor politice din următorii ani stă în rivalitatea Ponta - Antonescu şi în percepţia
FOTOINFO: AFP via Liberation Seize corps au total ont été repêchés jusqu'à présent dans l'Atlantique
~WikiLeaks despre o relatare partinitoare Realitatea~cardasia fugii lui Dinel Staicu~de ce nu se consolideaza cladirile
In Spania, oamenii stau la coada pentru un bilet de loterie. Economia merge prost, iar
România pare să fie scena unui joc, poporul român masa de manevră pentru jucătorii ascunşi
"Aşadar, bună dimineaţa, D-le van Rompuy. Sunteţi deja de un an pe post şi în
Escrocul SOV a îmbrăcat altă haină decât cea a aroganţei care-l caracterizează şi a devenit
Lech Kaczysnki si fratele-i quasiidentic, Jaroslaw,  au lovit Caracatitza Rosie poloneza mult mai dur decat
Oricare ar fi cauzele accidentului aviatic, vina pentru moartea sa o poartă Kremlinul. Nu poate
Share